måndag, juli 07, 2008

Lyssna på det du ser...


När dimmorna hade lättat var juni försvunnen. Almanackan visar nu juli. I juni var det värmerekord för 2008 och vi hade varmast i Europa. I USA pågår en dragkamp om vem som skall bli ny president och TV-bilderna från Kinas jordbävningar sitter fastklistrade i minnet. Bensinpriset bara stiger och stiger och livsmedelpriserna går upp så att människorna i många länder inte har råd att äta sig mätta.
Varför känns det som om jag just nu lever i en positiv bubbla? När jag läser i tidningarna att hela världen åker i en negativ slalombacke!
Någon klok person sa en gång att: ”det är inte på vad du tittar, utan det är det du ser som spelar roll”! …då kan det lilla bli mycket större och viktigare!

Råttans år symboliserar nystart, och nu efter att ha lämnat maj och juni för återvinning, känner jag hur vågen börjar komma i balans.
Jag hör någon säga att jag nu har passerat en milstolpe, och jag ser er omtanke när jag nu tar dom första stegen mot resten av semestern …och lyssnar på det jag ser!