söndag, december 31, 2006

Gott Nytt År

Nu har vi tänt det fjärde ljuset och flera därtill, men fortfarande har jag inte fått höra hur det knastrar under skorna när jag går på skaren. Flyttfåglarna är kvar i Sverige och björnarna vägrar gå i ide och för några dagar sedan såg vi en hel rugge med snödroppar i Skåne.
Men vad som än händer så kommer nyårsraketerna att skjutas upp vid tolvslaget i natt och vi säger då adjö till 2006 och välkomnar 2007.
Jag tror att vi får kraft och energi när vi har något roligt att se fram emot. När vi har ett intressant projekt på gång eller en spännande upplevelse framför oss!
Under 2006 har jag genom nya projekt och upplevelser brutit gamla mönster, sprängt mina gränser och segrat över mig själv flera gånger.
Jag har också lärt mig att det är ingenting som ”bara” kommer och eftersom jag har fått redskapen för att möta och leda mig själv, funderar och planerar jag nu för dom magiska ögonblicken under 2007.
Med kraftiga skurar under näsan, översvämning i ögonen och ett mullrande åskväder i bröstet avslutar jag nu det gamla året.
Vi på potatisstigen önskar er ett gott, spännande och långsamt nytt år!

1 Comments:

At 9:19 fm, Anonymous Anonym said...

underbart andaktsfull bild och fina ord! Ingenting är gratis... men visst vore det fint om det var rea på livskvaliteten lite oftare!
Kram och med förhoppning om ännu ett år av naturli(g)ka samspel i måleri och friskvård! Maria

 

Skicka en kommentar

<< Home