torsdag, juli 13, 2006

VM i fotboll

Det är sommar och sol och jag gör en kronblommare i hängmattan när jag av en händelse möter en välkänd fotbollsspelare utanför dörren till den lilla affären! VM i fotboll är över för den här gången och spelarna har fått åka hem. Vi har just handlat lite frukt och han är på väg mot affären och möts strax utanför dörren. Jag ser honom inte på en gång men jag känner hans muskulösa kropp mot min axel när jag tyvärr råkar stöta till honom precis när vi passerar varandra. Reflexmässigt trycker han sina händer mot sitt ansiktet och rullar därefter baklänges flera meter ut på gräsmattan till vänster om ingången. Jag springer förtvivlad fram till honom och frågar hur det har gått! Fotbollspelaren ser sig omkring, blinkar med ena ögat och jag tycker att det ser ut som om han letar efter en dommare som kan ge mig ett rött kort! Mama Mia, en del tar verkligen jobbet med sig hem! En mygga kör in sitt sugrör i min arm och jag vaknar till, och ser en fotboll ligga där i det gröna fuktiga gräset.