tisdag, februari 20, 2007

Nu är det över!


Nu är det över! Utställningen har tagits ner, tavlorna som blev kvar är nerpackade i bubbelplast och handdukar, keramiken har varsamt lindats in i tidningspapper och lagts ner i säkra lådor. Spotlighten har släkts och inga lampor lyser på våra konstverk längre. Lokalen är tom och mössen kan dansa på bordet, gamla stan bäddar ner sig för natten. Snart drar nästa gäng i dörrhandtagen och väggarna får nya tavlor och livet går vidare. Men jag måste ju erkänna att det känns lite avslaget efter den stora urladdningen som en utställning trots allt är. Vi var ett fantastiskt gäng som visade vår konst tillsammans under en enda vecka. Tack Maria, Anita, Monica, Eva Christina och Anita, kul att ha fått lära känna er och hoppas vi träffas i något annat sammanhang. Till er som undrar hur det gick, kan jag bara säga att det gick bra! Mitt mål var och är även fortsättningsvis att få balans i min fritid och arbetstid, men också att få balans i utgifter och intäkter i målningen. Den här gången fick jag dessutom träning i att "släppa taget", när jag sålde en målning som låg mig väldigt varmt om hjärtat.Nu tar jag sats mot nya mål och det blir garanterat en utställning i augusti!